Management
Interimmanagement
Heeft uw organisatie behoefte aan tijdelijke ondersteuning in het algemeen of operationeel management, bijvoorbeeld door plotselinge uitval of wens tot verandering c.q. aanpassing van uw organisatie? Dan kan AlfaBèta-Concepts hierin voorzien door inzet van een interimmanager.
Deze werkzaamheden kunnen binnen het bedrijf op locatie verricht worden, op basis van enkele dagen per week gedurende een vooraf overeengekomen periode met een afgesproken doelstelling.
Advies en managementondersteuning bij diverse deelgebieden:
- Technisch-commercieel management:
Advies en ondersteuning bij het technisch-commerciële traject in uw bedrijf. Hoe kunt u de verkoop van uw product of dienst dusdanig inrichten, zodat de communicatie hierover met de klant verbetert. Markt- en concurrentieanalyse, klantbenadering, positionering van product of dienst, begeleiding commercieel apparaat.
- Business development:
Advies en ondersteuning bij de organisatieontwikkeling van uw bedrijf. Waar bevindt het bedrijf zich, hoe ontwikkelt de markt zich, waar wil het bedrijf naartoe, welke veranderingen moeten dan aangebracht worden, ontwikkeling van producten en diensten, leiderschapsontwikkeling, verbetering van efficiëntie, kwaliteit en flexibiliteit, etc.
- Tendermanagement (aanbestedings- en offertebegeleiding):
Advies en ondersteuning op het gebied van overheidsaanbestedingen, beoordelen van contracten, opzetten van offertetrajecten, begeleiden en/of managen van (multidisciplinaire) tenders, opstellen van offertes, contractonderhandeling.
- Projectmanagement:
Advies en ondersteuning bij de voorbereiding, uitvoering en nazorg van technische projecten, zowel vanuit de techniek (elektrotechniek, instrumentatie, werktuigkunde en meet- en regeltechniek) als het proces (aansturing, overleg, planning, inkoop, kwaliteit, meer-/minderwerk, financiële voortgang en bewaking, oplevering en nazorg).
- Kwaliteitsmanagement:
Advies en ondersteuning van de kwaliteitszorg binnen de organisatie. Beoordelen en inventariseren van het kwaliteitssysteem en de naleving daarvan. Aanbevelen en implementeren van (proces-)verbeteringen teneinde de organisatie te verbeteren.
Bovengenoemde managementgebieden kunnen binnen de organisatie (op locatie) of vanuit kantoor opgepakt worden, op basis van enkele dagdelen of dagen per week